נתניהו חשף: "תחנות חשמל ספגו טילים מירי מכוון של גורמי טרור"

    איתי גדסי | צילום: דוברות הכנסת No Comments on נתניהו חשף: "תחנות חשמל ספגו טילים מירי מכוון של גורמי טרור"
    13:50
    14.05.24
    יונת קפלן No Comments on את לא לבד: איך נחלצים ממערכת יחסים לא בריאה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (שלישי) להשתתף בועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ מהאופוזיציה איתן כבל, שדנה בסעיף 52 העוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים. גם ראש המוסד הנבחר יוסי כהן – הגיע לדיון וישב מאחורי גבו של ראש הממשלה.

    בדבריו של נתניהו הוא חשף כי תחנות חשמל ספגו טילים מירי מכוון של גורמי טרור, לדבריו, "אף אחד לא חושב לרגע לרכז את כל תחנות הכוח של המדינה במקום אחד. תדמיינו שאנחנו מקבצים הכול לתחנת כוח אחת. קחו למשל את תחנת אורות רבין בחדרה. המקום הזה כמו תחנות אחרות ספגו טילים. זה מסוכן וזה חוסר אחריות. הירי עוד ישתכלל. אותו דבר זה גם במקרה של אסדות הגז".

    יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר בפתח הדיון כי "פעם, אדוני ראש הממשלה, נשאת את הדגל של קידום תחרות. המתווה הזה הוגש לנו רק משום שהוא מתיימר לפתור את מונופול הגז הטבעי, אבל הוא הוגש בהליך חריג וקיצוני שטרם נעשה כמותו. אין שום צידוק אמיתי לשימוש בסעיף 52". נתניהו השיב לכבל: "האמנם הסעיף פסול?".

    כבל הוסיף ואמר כי "אני מפציר בך לחשב מסלול מחדש כי לי ברור שהמתווה שאתה רוצה לאשר אינו נכון ואינו ראוי. אל תישא את שם הביטחון לשווא. אל תיתן ידך לקומבינה עמוקה".

    לדברי נתניהו, "בלי אספקה לא נוכל להפעיל מערכות חשמל וכשמערכות חשמל קורסות, הן מקריסות את המדינה. אנחנו מכירים את זה בעת סופות. אי אפשר יהיה לחמם את הבית".

    עוד הוסיף נתניהו על הנושא הביטחוני כי "הדבר הפגיע ביותר זה אסדות הגז, יותר פגיע מצינור כי אפשר לפגוע עם טילים. המתווה היא הדרך לייצר יתירות לכמה שדות ולא להתכווץ לשדה אחד שיהיה מאוים ומסוכן מאוד".

    נתניהו התייחס גם לשיקולי החוץ באישור מתווה הגז ואמר כי "הגז הטבעי נותן לישראל בסיס הרבה יותר חזק וחסין מלחצים בינלאומיים. נציג אישי שלי כבר שוחח עם נציג בכיר בממשלת טורקיה ועלתה אפשרות של ייצוא גז ישראלי לטורקיה".



    0 תגובות